مدیر امور منابع آب ساوه گفت: حجم آب ذخیره شده در دریاچه سدالغدیر به بیش از ۵۰ میلیون متر مکعب رسید.
کد خبر: ۱۰۹۴۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۹ 26 February 2023

 


به گزارش تابناک مرکزی،مجید امیرحسینی افزود: اکنون دبی ورودی سد الغدیر ساوه هزار و  ۳۰۰ لیتر درثانیه است که البته پارسال در همین مدت ۹۱۴ لیتر در ثانیه بوده است.
وی با اشاره به اینکه حجم آب ذخیره شده در دریاچه سدالغدیر ساوه به بیش از ۵۰ میلیون متر مکعب رسیده افزود: از ۲۷۷ میلیون متر مکعب حجم آب سدالغدیر ساوه تنها ۱۸ درصد آن تامین شده و در مقایسه با سال گذشته که ۴۰ درصد حجم سد را منابع آبی تشکیل داده بود کاهش ۵۰ درصدی دارد.
او گفت: هم اکنون حدود ۲۸۰ لیتر در ثانیه از منابع آبی ذخیره شده در سد الغدیر به مصارف شرب شهر ساوه اختصاص یافته و هیچ سهمی برای مصارف کشاورزی اختصاص نمی‌یابد.
وی یادآورشد:اختصاص آب برای مصارف کشاورزی پس از مشخص شدن حجم نهایی منابع آبی ذخیره شده در دریاچه سد از سال ۱۴۰۲ در نظر گرفته خواهد شد.
مدیر امور منابع آب ساوه با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی دبی ورودی به سدالغدیر گفت: بارش‌های اخیر نتوانسته کم آبی سال‌های گذشته را جبران کند و امیدواریم بارش‌هایی که تا پایان فروردین ماه سال ۱۴۰۲ پیش بینی شده بتواند بخشی از کمبود منابع آبی در سد و ذخایر زیرزمینی را جبران کند.
سد الغدیر ساوه با ۲۶۵ متر طول تاج و حجم ۲۷۷ میلیون مترمکعب آب از نوع دو قوسی بتنی است که در سال ۷۲ با هدف تأمین برق و آب کشاورزی ۲۳ هزار هکتار از زمین های این شهرستان احداث شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار